ابتدا بدانیم چرا شرکت ثبت کنیم ؟ : اولین پیامی که یک شرکت ثبت شده با خود حمل می کند این است که به مخاطبین، جامعه مشتریان، تامین کنندگان، زنجیره تامین و البته شرکای تجاری بگوید که ما اعتبار قانونی داریم و تمامی فعالیت های انجام شده توسط ما زیر نظر قانون و با پشتوانه ی آن صورت می گیرد و شما به راحتی و با خیالی آسوده و راحت می توانید به همکاری در زمینه های مختلف با ما بپردازید.

نکته ی بعدی این است که شرکت، به صاحبانش اعتبار و هویت می بخشد و این زمانی صادق است که شرکت ثبت شده باشد و زیر سایه ی قانون قرار گرفته باشد؛ تنها در اینصورت است که ارگان ها و افراد خارجی که تا به حال با آنان معامله و تعامل نداشته اند، حاضر به خرید، دریافت خدمات و فعالیت از آنان می گردند.
هرچقدر هم که شما با شریکتان دوست باشید و ما بگوییم که کار تیمی بسیار هیجان انگیز و خوب است، ولی همه ی ما این را به خوبی می دانیم که مشارکت با دیگران، هم روی خوش دارد و هم روی بد؛ گاهی اختلافات پیش می آید و گاهی عدم تفاهم و یا شک و شبهه باعث می شود تا موضوعاتی مطرح شود که نگران کننده خواهد بود.

از دیگر مزایای ثبت شرکتها  آن است که با ثبت شرکت، نمایندگان شرکت می توانند در حراج ها، مزایده ها و مناقصه‌ها شرکت نمایند. این موضوع باعث می شود تا یک مجموعه تجاری بتواند در معاملات پر سود شرکت داشته باشد.

با ثبت شرکت در واقع هویت یک شخصیت حقوقی شکل می گیرد و همین موضوع موجب می گردد تا در صورت فعالیت شرکت در عرصه های مختلف، اعتماد مردم جذب شود و مشتریان بسیار زیادی به سراغ آن شرکت بیایند. بعد از ثبت شدن یک شرکت معمولا اطلاعات اصلی و اساسی شرکت، در اختیار اشخاص ثالث من جمله مشتریان شرکت قرار می گیرد. اطلاعاتی همچون: نام شرکت، موضوع فعالیت، نشانی شرکت و غیره که موجب جلب اعتماد اشخاص ثالث نسبت به شرکت شده که این امر، یکی از مهم ترین مزایای ثبت شرکت می باشد. الیته بعضی موسسات ثبتی هم هستند که می توانید روند ثبت شرکت سریع و ارزان هم جزیی از خدمات آنهاست

چطور شرکت را آنلاین ثبت کنیم ؟

در سامانه ثبت شرکتها راهنمای تکمیل فرم پذیرش درخواست برای انواع ثبت تاسیس و تغییر شرکت ها و حتی موسسات غیر تجاری وجود دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به این سامانه شخصاً شرکت خود را به ثبت برسانند.

با وارد شدن به بخش اطلاعات سامانه اینترنتی یک کد رهگیری از طریق سامانه برای متقاضی ارسال می گردد که در آینده متقاضیان می توانند از این کد برای پیگیری درخواست خود استفاده نمایند.

متقاضیان ثبت شرکت پس از مراجعه به این سامانه در نخستین گام می بایست مواردی مانند نام و اطلاعات کامل شخص حقوقی، مدت و موضوع فعالیت، سرمایه شخص حقوقی، سمت اشخاص، شعب شرکت ها، ارتباط اشخاص در شرکت، روزنامه، اظهارنامه، تقاضا نامه، اساسنامه، شرکت نامه را می توان در سامانه ثبت نمایند.

توجه داشته بشید که در بخش اطلاعات شخصی، اطلاعات متقاضی می بایست وارد گردد و در صورت داشتن وکیل مشخصات وکیل نیز می بایست وارد گردد .

سپس متقاضی می بایست برای شخصت حقوقی در حال ثبت و یا شرکت مورد نظر نام انتخاب و معرفی نماید در این بخش متقاضیان با ترتیب اولویت 5 نام را معرفی می نمایند. نام های انتخابی می بایست دارای ریشه فارسی باشند، با شئونات اسلامی ایران منافات نداشته باشد، دارای اسم خاص و تکراری نباشد، اسم پیشنهادی لاتین نباشد.

در مرحله بعدی می بایست موضوع فعالیت، نوع فعالیت، وضعیت مجوز و مدت فعالیت را بر اساس اینکه محدود یا نامحدود است را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که در انتخاب موضوع فعالیت شرکت محدودیتی وجود ندارد و می توان دایره وسیع تری را برای موضوع فعالیت شرکت معرفی نمود. البته در صورتی که موضوع فعالیت شرکت نیاز به اخذ مجوز داشته باشد می بایست نسبت به دریافت مجوزهای لازم نیز اقدام نمود.

سپس متقاضی وارد قسمت اطلاعات مرکزی اصلی خواهد شد و می بایست مشخصاتی مانند کد پستی، شماره تلفن، شماره دورنگار، آدرس پست الکترونیکی در این صفحه وارد نماید.

در مرحله بعدی نوبت به مشخص کردن سرمایه شخص حقوقی (شرکت) به عنوان عامل اصلی فعالیت می باشد. میزان سرمایه نقدی و غیر نقدی می بایست تفکیک شده و مشخص باشد. در این صفحه که مربوط به سرمایه می باشد باید (سرمایه شخص حقوقی) با توجه به نوع شخصیت حقوقی، سهام یا سرمایه شرکت وارد شود و اگر نوع سرمایه شرکت یکی از انواع با نام عادی یا بینام عادی یا بی نام ممتاز، با نام ممتاز باشد می بایستی تعداد سهام به ارزش ریالی هر سهم ثبت گردد.

در گام بعدی سهم سرمایه اشخاص، سمت اشخاص، ارتباط بین اشخاص، شعب، سمت ها در شعب، اطلاعات سال مالی شرکت، متن صورتجلسه، تقاضا نامه، اساسنامه، شرکت نامه و.. مشخص می گردد و همچنین می بایست مدارک مورد نیاز نیز بار گذاری گردد.
نهایتاً متقاضیان وارد مرحله نهایی می شوند که در این مرحله بر روی گزینه “تایید مدارک مورد نیاز” کلیک می نماید و بعد از آن کلیدی به نام “پذیرش نهایی” وجود دارد که با انتخاب آن تقاضای تاسیس ثبت نهایی می شود و ارسال می گردد.

با ثبت برند میراث کسب و کار خود را به جای بگذارید !

منظور از برند چیست؟ برند یا علامت تجاری نامی است که برای معرفی، استفاده و مشخص کردن یک محصول و یا خدمات استفاده می شود. به عبارت دیگر علامت تجاری اسم، اصطلاح، نشانه، طرح و یا ترکیبی است که به خریداران و مصرف کنندگان کمک می کند، به درستی اقدام به انتخاب و خرید کنند. نام تجاری و علامت تجاری برای معرفی و تشخیص انواع کالاهای شبیه به هم استفاده می شوند.

برندها به دارندگانشان کمک می‌کند به راحتی محصولات خود را معرفی و ویژگی‌های مختلف آن را بیان کنند و در عرصه رقابت تجاری بتوانند خود را نسبت به دیگران متمایز کنند. همین ویژگی‌ها باعث می‌شود محصول در بازار شناخته شود و به شهرت برسد. درکنار علامت تجاری، لوگو نیز می‌تواند در این زمینه کمک شایانی برای بقا و شناخته شدن یک برند باشد.

به صورت آنلاین برند خود را ثبت کنید

 با مراجعه به سامانه آنلاین ثبت برند روند ثبتی خود را آغاز کنید انتخاب نام برند و علامت تجاری: اولین گام شما در این ابتدای کار، انتخاب نام برند است که می خواهید با آن سالها فعالیت کنید و بین مشتریان و در بازار معروف شوید.

پس نامی را انتخاب کنید که اولا از نام هایی که محدودیت ثبت ندارند انتخاب کنید و دوم اینکه قبلا نباید ثبت شده باشد. نامهای که محدودیت دارند یا عام هستند یا خلاف قوانین اسلامی و عمومی هستند.

استعلام از قابلیت ثبت برند: شما قبل از ثبت برند و لوگو یا هر علامت تجاری باید بررسی کنید که آیا این برند قبلا ثبت شده است یا خیر؟ چنانچه یک نام یا یک علامت تجاری در حوزه فعالیت شما قبلا ثبت شده باشد شما نمی توانید دیگر آن نام را برای خود به ثبت برسانید.

این کار باعث می شود احتمال رد شدن برند شما در سامانه درصد بالایی کاهش یابد.

 تکمیل مدارک لازم: بعد از انتخاب نام و استعلام از احتمال ثبت، باید مدارک لازم جهت ثبت برند را آماده و مراحل ثبت برند خود را تکمیل کنید.

منبع : https://hamyar3ocial.ir/register-your-company-and-brand-online