ثبت شرکت و برند فرداد رسا

موسسه ثبت شرکت و برند فرداد رسا با دو شعبه فعال در تهران و کرج

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

شرکت و برند خود را به صورت آنلاین ثبت کنید!

ابتدا بدانیم چرا شرکت ثبت کنیم ؟ : اولین پیامی که یک شرکت ثبت شده با خود حمل می کند این است که به مخاطبین، جامعه مشتریان، تامین کنندگان، زنجیره تامین و البته شرکای تجاری بگوید که ما اعتبار قانونی داریم و تمامی فعالیت های انجام شده توسط ما زیر نظر قانون و با پشتوانه ی آن صورت می گیرد و شما به راحتی و با خیالی آسوده و راحت می توانید به همکاری در زمینه های مختلف با ما بپردازید.

نکته ی بعدی این است که شرکت، به صاحبانش اعتبار و هویت می بخشد و این زمانی صادق است که شرکت ثبت شده باشد و زیر سایه ی قانون قرار گرفته باشد؛ تنها در اینصورت است که ارگان ها و افراد خارجی که تا به حال با آنان معامله و تعامل نداشته اند، حاضر به خرید، دریافت خدمات و فعالیت از آنان می گردند.
هرچقدر هم که شما با شریکتان دوست باشید و ما بگوییم که کار تیمی بسیار هیجان انگیز و خوب است، ولی همه ی ما این را به خوبی می دانیم که مشارکت با دیگران، هم روی خوش دارد و هم روی بد؛ گاهی اختلافات پیش می آید و گاهی عدم تفاهم و یا شک و شبهه باعث می شود تا موضوعاتی مطرح شود که نگران کننده خواهد بود.

از دیگر مزایای ثبت شرکتها  آن است که با ثبت شرکت، نمایندگان شرکت می توانند در حراج ها، مزایده ها و مناقصه‌ها شرکت نمایند. این موضوع باعث می شود تا یک مجموعه تجاری بتواند در معاملات پر سود شرکت داشته باشد.

با ثبت شرکت در واقع هویت یک شخصیت حقوقی شکل می گیرد و همین موضوع موجب می گردد تا در صورت فعالیت شرکت در عرصه های مختلف، اعتماد مردم جذب شود و مشتریان بسیار زیادی به سراغ آن شرکت بیایند. بعد از ثبت شدن یک شرکت معمولا اطلاعات اصلی و اساسی شرکت، در اختیار اشخاص ثالث من جمله مشتریان شرکت قرار می گیرد. اطلاعاتی همچون: نام شرکت، موضوع فعالیت، نشانی شرکت و غیره که موجب جلب اعتماد اشخاص ثالث نسبت به شرکت شده که این امر، یکی از مهم ترین مزایای ثبت شرکت می باشد. الیته بعضی موسسات ثبتی هم هستند که می توانید روند ثبت شرکت سریع و ارزان هم جزیی از خدمات آنهاست

چطور شرکت را آنلاین ثبت کنیم ؟

در سامانه ثبت شرکتها راهنمای تکمیل فرم پذیرش درخواست برای انواع ثبت تاسیس و تغییر شرکت ها و حتی موسسات غیر تجاری وجود دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به این سامانه شخصاً شرکت خود را به ثبت برسانند.

با وارد شدن به بخش اطلاعات سامانه اینترنتی یک کد رهگیری از طریق سامانه برای متقاضی ارسال می گردد که در آینده متقاضیان می توانند از این کد برای پیگیری درخواست خود استفاده نمایند.

متقاضیان ثبت شرکت پس از مراجعه به این سامانه در نخستین گام می بایست مواردی مانند نام و اطلاعات کامل شخص حقوقی، مدت و موضوع فعالیت، سرمایه شخص حقوقی، سمت اشخاص، شعب شرکت ها، ارتباط اشخاص در شرکت، روزنامه، اظهارنامه، تقاضا نامه، اساسنامه، شرکت نامه را می توان در سامانه ثبت نمایند.

توجه داشته بشید که در بخش اطلاعات شخصی، اطلاعات متقاضی می بایست وارد گردد و در صورت داشتن وکیل مشخصات وکیل نیز می بایست وارد گردد .

سپس متقاضی می بایست برای شخصت حقوقی در حال ثبت و یا شرکت مورد نظر نام انتخاب و معرفی نماید در این بخش متقاضیان با ترتیب اولویت 5 نام را معرفی می نمایند. نام های انتخابی می بایست دارای ریشه فارسی باشند، با شئونات اسلامی ایران منافات نداشته باشد، دارای اسم خاص و تکراری نباشد، اسم پیشنهادی لاتین نباشد.

در مرحله بعدی می بایست موضوع فعالیت، نوع فعالیت، وضعیت مجوز و مدت فعالیت را بر اساس اینکه محدود یا نامحدود است را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که در انتخاب موضوع فعالیت شرکت محدودیتی وجود ندارد و می توان دایره وسیع تری را برای موضوع فعالیت شرکت معرفی نمود. البته در صورتی که موضوع فعالیت شرکت نیاز به اخذ مجوز داشته باشد می بایست نسبت به دریافت مجوزهای لازم نیز اقدام نمود.

سپس متقاضی وارد قسمت اطلاعات مرکزی اصلی خواهد شد و می بایست مشخصاتی مانند کد پستی، شماره تلفن، شماره دورنگار، آدرس پست الکترونیکی در این صفحه وارد نماید.

در مرحله بعدی نوبت به مشخص کردن سرمایه شخص حقوقی (شرکت) به عنوان عامل اصلی فعالیت می باشد. میزان سرمایه نقدی و غیر نقدی می بایست تفکیک شده و مشخص باشد. در این صفحه که مربوط به سرمایه می باشد باید (سرمایه شخص حقوقی) با توجه به نوع شخصیت حقوقی، سهام یا سرمایه شرکت وارد شود و اگر نوع سرمایه شرکت یکی از انواع با نام عادی یا بینام عادی یا بی نام ممتاز، با نام ممتاز باشد می بایستی تعداد سهام به ارزش ریالی هر سهم ثبت گردد.

در گام بعدی سهم سرمایه اشخاص، سمت اشخاص، ارتباط بین اشخاص، شعب، سمت ها در شعب، اطلاعات سال مالی شرکت، متن صورتجلسه، تقاضا نامه، اساسنامه، شرکت نامه و.. مشخص می گردد و همچنین می بایست مدارک مورد نیاز نیز بار گذاری گردد.
نهایتاً متقاضیان وارد مرحله نهایی می شوند که در این مرحله بر روی گزینه “تایید مدارک مورد نیاز” کلیک می نماید و بعد از آن کلیدی به نام “پذیرش نهایی” وجود دارد که با انتخاب آن تقاضای تاسیس ثبت نهایی می شود و ارسال می گردد.

با ثبت برند میراث کسب و کار خود را به جای بگذارید !

منظور از برند چیست؟ برند یا علامت تجاری نامی است که برای معرفی، استفاده و مشخص کردن یک محصول و یا خدمات استفاده می شود. به عبارت دیگر علامت تجاری اسم، اصطلاح، نشانه، طرح و یا ترکیبی است که به خریداران و مصرف کنندگان کمک می کند، به درستی اقدام به انتخاب و خرید کنند. نام تجاری و علامت تجاری برای معرفی و تشخیص انواع کالاهای شبیه به هم استفاده می شوند.

برندها به دارندگانشان کمک می‌کند به راحتی محصولات خود را معرفی و ویژگی‌های مختلف آن را بیان کنند و در عرصه رقابت تجاری بتوانند خود را نسبت به دیگران متمایز کنند. همین ویژگی‌ها باعث می‌شود محصول در بازار شناخته شود و به شهرت برسد. درکنار علامت تجاری، لوگو نیز می‌تواند در این زمینه کمک شایانی برای بقا و شناخته شدن یک برند باشد.

به صورت آنلاین برند خود را ثبت کنید

 با مراجعه به سامانه آنلاین ثبت برند روند ثبتی خود را آغاز کنید انتخاب نام برند و علامت تجاری: اولین گام شما در این ابتدای کار، انتخاب نام برند است که می خواهید با آن سالها فعالیت کنید و بین مشتریان و در بازار معروف شوید.

پس نامی را انتخاب کنید که اولا از نام هایی که محدودیت ثبت ندارند انتخاب کنید و دوم اینکه قبلا نباید ثبت شده باشد. نامهای که محدودیت دارند یا عام هستند یا خلاف قوانین اسلامی و عمومی هستند.

استعلام از قابلیت ثبت برند: شما قبل از ثبت برند و لوگو یا هر علامت تجاری باید بررسی کنید که آیا این برند قبلا ثبت شده است یا خیر؟ چنانچه یک نام یا یک علامت تجاری در حوزه فعالیت شما قبلا ثبت شده باشد شما نمی توانید دیگر آن نام را برای خود به ثبت برسانید.

این کار باعث می شود احتمال رد شدن برند شما در سامانه درصد بالایی کاهش یابد.

 تکمیل مدارک لازم: بعد از انتخاب نام و استعلام از احتمال ثبت، باید مدارک لازم جهت ثبت برند را آماده و مراحل ثبت برند خود را تکمیل کنید.

منبع : https://hamyar3ocial.ir/register-your-company-and-brand-online

۲۳ مهر ۰۰ ، ۱۳:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ثبت شرکت می‌تواند برای کسب و کارها چه مزایایی داشته باشد؟

شرکت ها شاید سالیانه مجبور به پرداخت مالیات باشند اما عمدتا به این دلیل ثبت می شوند که اعتبار قانونی داشته باشند و اتفاقا دولت با شناسایی این شرکت‌ها خیلی راحت تر می‌تواند از آنها حمایت کند. نکته ی قابل توجه بعدی این است که مزیت ثبت شرکت، کاملا برای بخشیدن اعتبار و منافع به آن شرکت بوده و برای افرادی که به کسب و کار خودشان احترام گذاشته و آن را بصورت قانونی و با حمایت قانون انجام می دهند.

ثبت شرکت همچون سایر پدیده های حقوقی، دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد. امکان حضور در مزایده ها و مناقصه های دولتی، اخذ وام و تسهیلات از سیستم بانکی، دریافت کارت بازرگانی و ورود به عرصه تجارت خارجی از جمله مزایای ثبت شرکت ها بوده؛ الزام به پرداخت مالیات و حقوق قانونی کارگران تحت استخدام شرکت را نیز می توان از مهم ترین معایب ثبت شرکت به شمار آورد.

از طریق سامانه ثبت شرکتها اقدام کنید

جهت انجام آسان امور ثبت شرکت ها، سیستم جدید اینترنتی برای ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری تاسیس شده است. براین اساس، متقاضیان می توانند به جای مراجعه حضوری به اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری، به سامانه اینترنتی http://sherkat.ssaa.ir مراجعه کرده و مراحل مربوط به آن را طی کنند.

افراد پس از انتخاب شرکا و نوع شرکت، برای انجام ادامه مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها به این سامانه مراجعه کرده و گزینه «ثبت شخصیت حقوقی» را انتخاب کنند.

در سامانه ثبت شرکتها تمامی مراحل ثبت شرکت به صورت اینترنتی انجام می شود به صورتی که حتی ثبت صورت جلسه تغییرات شرکت ها به صورت آنلاین انجام می شود.

ثبت شرکت دارای انواع مختلفی است که هرکدام از آن ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. همچنین شرایط افراد متقاضی در انتخاب یکی از انواع ثبت شرکت ها تاثیرگذار هستند. بنابراین باید دقت داشته باشید که روشی را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما مناسب باشد.

با ثبت برند از سوء استفاده از کسب و کار خود محافظت کنید

در این زمان بیش از پیش علامت تجاری و برند دارای اهمیت هستند. با این که شرکت‌ها می‌توانند برند خود را به ثبت نرسانند و هیچ الزام قانونی برای ثبت علامت تجاری وجود ندارد، بسیاری از افراد برای پرهیز از سوء استفاده دیگران دست به این کار می‌زنند.

بر همین اساس تصمیم بگیرید که یا هزینه‌های ثبت برند را قبول و برند خود را به ثبت برسانید و یا هزینه‌های موجود را در قسمت‌های دیگر تجارت‌تان به کار ببرید.  ثبت علامت تجاری و برخی نکات مهم جهت انتخاب برند در این مطلب ابتدا تعریفی از برند ارائه کرده. امروزه حتی ثبت برند آنلاین نیز ممکن شده است.

برند خود را آنلاین ثبت کنید

اولین گام برای ثبت برند، انتخاب نام برای آن است. برند نباید مشابه دیگری داشته باشد.لذا، ترجیحاَ باید از اسمهای مختلط یا چند سیلابی استفاده کرد. علایم تجاری می بایست ویژگی هایی داشته باشند از جمله:

الف)موجب گمراه کردن مشتریان نگردد.

ب)باید وجه تمایز داشته و ابتکاری باشد.

بعد از انتخاب نام، باید اظهارنامه را در سامانه اداره مالکیت صنعتی ثبت کرد. چنانچه نام انتخابی تایید گردد آگهی تقاضا برای ثبت برند صادر می شود و در صورت عدم اعتراض آگهی دوم در روزنامه رسمی چاپ می شود. سپس گواهی ثبت برند، صادر شده و به مالک تحویل داده می شود.

جهت ثبت علامت تجاری باید کلیه ی مدارک قانونی فراهم باشد و کل مراحل قانونی ثبت طی شود.

مدارک مورد نیاز برای تقاضای ثبت اینترنتی برند به شرح ذیل می باشد:

    مدارک هویت اشخاص حقیقی (کپی شناسنامه، کپی کارت ملی)
    مدارک هویت اشخاص حقوقی (آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی مدارک شناسنامه صاحبان امضا)
    مدارک مربوط به نماینده یا وکیل که دارای حق امضا باشند (چنانچه برای انجام امور از وکیل استفاده می نمایید)
    اگر برند لاتین باشد یا ریشه عربی داشته باشد باید کارت بازرگانی داشته باشید.
    کپی مجوز فعالییت
    نمونه علامت (باید یک نمونه را آپلود کرده و همزمان با پر کردن اظهارنامه و چند نمونه گرافیکی از علامت را همراه با دیگر مدارک تقدیم نمایید.)

    مراحل ثبت اینترنتی برند:

ابتدا به پایگاه اینترنتی مالکیت صنعتی مراجعه نمایید و اظهارنامه ثبت برند را در سامانه تکمیل کنید. در سامانه ثبت برند، یک لینک ثبت نام وجود دارد که باید بر روی آن کلیک کرد. سپس وارد اولین مرحله ثبت نام شده و مراحل ثبت نام را به ترتیب ذیل گام به گام طی نمایید.

اخذ گواهینامه نام تجاری یا همان برند یک سند معتبر با مزایای مختلف برای کسی است که آن را از اداره کل مالکیت صنعتی دریافت می کند. ثبت برند در ایران بدین صورت انجام می پذیرد که نام تجاری و علامت تجاری عبارت از اصطلاح نشانه، آرم، لوگو، نماد یا طرح ترکیبی از اینها می باشد از کاربردهای نام و علامت تجاری شناساندن محصول با خدمات شرکت ها و موسسات از یکدیگر می باشد ثبت برند در عین حال که یک واژه خاص می باشد و چیزی بیش از یک کلمه نیست اما وجه تمایز با دیگر شرکت های رقیب می باشد.

هر تولید کننده و صاحب مشاغلی برای محصولات خود باید نامی انتخاب کند که مشتریان برای خرید و شناخت محصول بدنبال نام تجاری محصول باشند.

اصل و اساس شروع هر فعالیت یا تولید، انتخاب نام تجاری و ثبت برند آن برای جلوگیری از کپی برداری سایرین می باشد امروزه صاحبان اکثر مشاغل برند خودرا به ثبت رسانده اند و شاید به فکر ثبت برند دوم و یا سوم و … برای محصولات خود می باشند. ثبت برند در تمامی رشته های مشاغل مختلف یا کالاهای متفاوت در زمینه های بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی و خدمات قابل اخذ می باشد که می توان به طور مستقیم بر روی کالای قابل عرضه اعتبار بخشی کند و انحصار و حمایت دولت را در پشتیبانی از صاحب برند را به همراه دارد.

در صورت ثبت نام تجاری در صنف خود می توانید انحصار را در اختیار خود گرفته و اجازه استفاده و کپی برداری از رقبای خود بگیرید.

وقتی برندها دارای ارزش مالی می شوند که نکات مختلفی روی آنها انجام شود مثلا نوع اسم برای هر صنف متفاوت می باشد و یا فارسی و یا لاتین بودن آن و یا نوع کالاهایی که برای آن انتخاب می شود و رعایت اصول قانونی جاری کشور در امور ثبت آن که بهتر است با کارشناس مربوطه مذاکره شود.

منبع : https://iusnews.ir/fa/news-details/407367/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%DA%86%D9%87-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF%D8%9F/

۲۲ مهر ۰۰ ، ۱۳:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰