ثبت شرکت در کرج مانند ثبت شرکت در اکثر استان‌های کشور، با طی یک سری سلسله مراتب اداری و رعایت قوانین و مقرراتی که قانون برای فعالیت یک شرکت در نظر گرفته است، صورت می‌گیرد.

طی نمودن این سلسله مراتب در بستر قانون، برای ثبت شرکت موجب می‌شود تا افراد متقاضی در سریع‌ترین زمان ممکن به سوددهی‌ قابل توجهی دست یابند.

ثبت شرکت در کرج به فعالیت‌های تجاری یا غیرتجاری افراد حقیقی نظم بخشیده و موجب ساماندهی سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های آنها خواهد شد. مزایای قانونی که دولت در اثر ثبت شرکت در کرج برای افراد متقاضی در نظر گرفته، بهترین روش برای به دست آوردن سودهای کلان قانونی و همچنین پیشبرد اهداف شرکت به سمت اهداف کلان‌تر و با ارزش‌تر و رسیدن به مدارج بالاتری، می‌باشد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج چگونه است؟

شرکت با مسئولیت محدود یکی از متداول ترین شرکت هایی است که در کرج بین افراد خانواده یا آشنایان و دوستان به ثبت می رسد.

مسئولیت و تعهد هر یک از شرکا در این نوع شرکت محدود به میزان سرمایه شان میباشد و سرمایه ی شرکت به قطعات سهام تقسیم می شود.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج لازم است حداقل دو نفر بالای ۱۸ سال که سهامدار هستند(حتی ۱%) اقدام به ثبت کنند.

لازم به ذکر است که سرمایه ی اولیه شرکت مقدار ۱۰۰ هزار تومان است که بصورت اسمی میباشد و پرداخت نمی شود.

اعضای هیئت مدیره یا مدیران حداقل باید ۱ نفر یا بیشتر باشد و مسئولیت هر یک از شرکا به میزان سهم الشرکه آنها می باشد.

ثبت شرکت سهامی خاص در کرج چگونه است؟

شرکت سهامی خاص محدودیتی برای فعالیت ندارند وحتی اگر زمینه ی فعالیتشان تجاری نباشد نیز جزء شرکت های بازرگانی و تجاری محسوب می شوند.حداقل تعداد شرکا در شرکت سهامی خاص ۳ نفر میباشد.

میزان مسئولیت هریک از شرکا بسته به میزان مبلغ اسمی سهام آنها است.شرکت های سهامی خاص جزء شرکت های تجاری به حساب می آیند.حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی خاص در کرج ۱۰۰ هزار تومان میباشد.

شرکت های سهامی خاص ،اعتبار کافی برای شرکت در مزایدات و مناقصات دولتی و اخذ نمایندگی و دریافت تسهیلات بانکی و… را دارند.هرچقدر سرمایه اولیه ی ثبت شده برای شرکت های سهامی خاص بیشتر باشد بهتراست زیرا آنها میتوانند بطور کلی ۱۰ برابر مقدار سرمایه اولیه ی ثبت شده ی شرکتشان را از بانک وام اخذ کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت، بسته به نوع شرکت که اعم از مسئولیت محدود، سهامی خاص، سهامی عام، دانش بنیان و … را شامل می شود، متفاوت است.

بعد از تکمیل مدارک مورد نیاز شما باید با مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها در کرج به نشانی اینترنتی (http://irsherkat.ssaa.ir) مراجعه کرده و مدارک خود را در قسمت های مربوطه بارگزاری کنید.

بعد از ثبت اینترنتی از طریق سامانه شما باید نسخه های اصلی صورتجلسات خود را از طریق پست به آدرس تعیین شده ارسال کنید.

پس از صدور آگهی شما باید با حضور در اداره ی ثبت یکی از نسخه های ارسال شده را که مهر تایید برآن خورده است از آن اداره دریافت کنید و سپس به عنوان آخرین مرحله آگهی ثبت شرکت را در یک روزنامه ی رسمی ثبت کنید.

منبع : https://brandregisterco.com